1396-08-27 09:35
646
0
46678
در بین روحانیون اهل سنت عنوان شد:

آیت الله نورمفیدی : دنیا به ما و روحانیت اسلامی نیاز دارد

آیت الله نورمفیدی گفت : دنیا به ما و روحانیت اسلامی نیاز دارد لذا به تعبیر حضرت امام (ره) باید اسلام ناب محمدی را استخراج کنیم و در معرض دید همه قرار دهیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در افتتاحیه دوره آموزش تمهیدی روحانیون اهل سنت حج اظهار کرد: باید نیازهای زمانه را پیدا کنیم و بر اساس نیازها از کتاب و سنت، حقایق را استخراج و در معرض درک و فهم و دید جهانیان قرار دهیم.

وی با بیان این که یکی از مسئولیت‌های بسیار مهم رسول خدا (ص) تلاوت قرآن کریم است، گفت: آیا منظور از این تلاوت، یعنی خواندن معمولی قرآن؟ آیا تلاوت قران به این معنا و این که صرف خواندن قران باشد که از عهده همه بر می آید، در شان پیامبر است؟

امام جمعه گرگان با بیان این که برداشت از این آیه مطرح شدن پی در پی آیات توسط رسول خدا است، ادامه داد: کار رسول خدا این بود که در هر موقعیتی، مطابق با شرایط زمان، آیات مربوط به آن موقعیت را برای مردم تلاوت می کردند و دقیقا می دانستند که الان چه آیه‌ای مناسب است و متناسب با آن موضوع، آیه را قرائت می کردند.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که ما علما و روحانیون خود را وارث رسول خدا می دانیم، گفت: جلوه بسیار مهم وراثت بیان مسائل متناسب با موضوعات روز است و همه باید بدانیم که نیازهای دنیا چیست و دنیا از ادیان چه می خواهد.

وی خواستار سنجیدن نیازها زمانه توسط علما شد و گفت: باید بر اساس نیازها به گنجینه هایی که هم کتاب هم سنت و همه علما اسلامی برای ما برجای گذاشتن مراجعه کنیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که دنیا تشنه معارف منطقی و مستدل الهی است، تصریح کرد: وظیفه ما است که برویم و آن ها را به دست بیاوریم و در معرض همه جهانیان قرار دهیم.

وی اضافه کرد: در همین آمریکا که رژیم شیطان بزرگ است، مردم تشنه این مطالب هستند. چند سال قبل کنگره ای در ایتالیا با عنوان خانواده در ادیان ابراهیمی بود و متفکران آن به این نتیجه رسیدند که اساس خانواده از هم پاشیده و باید فکری به حال آن کرد.

آیت الله نورمفیدی ابراز امیدواری کرد، همه حوزه های علمیه در همه کشورهای اسلامی به این فکر باشند که دنیا به ما و روحانیت اسلامی نیاز دارد لذا به تعبیر حضرت امام (ره) باید اسلام ناب محمدی را استخراج کنیم و در معرض دید همه قرار دهیم.

وی در ادامه به وظایف روحانیون در کاروان های حج اشاره کرد و با بیان این که دو وظیفه مهم بر دوش روحانیون کاروان ها است، اظهار کرد: وظیفه نخست مربوط به اشخاصی است که در سفر حضور دارند و بر همین اساس روحانیون باید به زائران وظایف شرعی را یاد دهند و با بیانی روان به تشریح این موارد بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با انتقاد از این که گاهی در بیان مسائل شرعی آنقدر گره می اندازند که اصل قضیه فراموش می شود، خواستار ساده گویی روحانیون در بیان مطالب شرعی و دینی به مردم شد.

وی توجه به مسائل روز اسلام بخصوص دشمنان اسلامی را وظیفه دیگر روحانیون کاروان ها دانست و گفت: دشمنان اسلام در هر شکل، قیافه و رنگی حتی در لباس اسلامی به جان حیثیت اسلام افتاده اند و همه دست به دست هم دادند تا به اسلام ضربه بزنند.

آیت الله نورمفیدی مهمترین راهی که دشمن انتخاب کرده است را «تفرقه بین امت اسلامی» دانست و گفت: در مقابل این توطئه چه کسی باید قد علم کند و بایستد؟ این وظیفه علمای اسلام است. مخصوصا در ایام حج تا جایی که می توانید در مقابل این توطئه با هر بیان و زبانی که می شود بایستید و آنچه را که باعث وحدت امت اسلامی است، ترویج کنید.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.